Resum de la reunió de l’AFA de 26 d’Abril de 2023

El dia 26 d’Abril de 2023, es va celebrar la reunió mensual de l’AFA, en què es van tractar diferents temes relacionats amb l’activitat de l’associació. A continuació, es descriuen els més rellevants:

COMISSIÓ DE PATIS

• Valoració de la festa de la primavera
    • La ubicació del bar va ser perfecte ja que facilita que es faci la cua al vial. Per evitar les llargues cues que es van generar, estudiaran la possibilitat de vendre només packs de menjar+beguda o fer dues cues, una per venta de tickets i cobrar i l’altra per entregar la compra.
    • Les famílies han valorat molt positivament haver fet la festa al pati d’infantil. Els nens estaven molt contents de fer una festa al seu pati.
    • Tots els taller han funcionat molt bé.
    • El taller de pinta-cares va ser un èxit, es buscarà més gent per pintar en properes festes.
    • Ha estat molt motivador i enriquidor que els alumnes que saben tocar instruments siguin partícips de la festa. Ha estat un orgull per a ells i per als seus companys.
    • Moltes persones es van quedar per ajudar a recollir. Quan es disposi dels números de la festa es farà un comunicat agraïnt la participació.
    • Es comenta a la Comissió de Comunicació si és possible crear una play list a Spotify per compartir-la i disposar d’ella per si es fa un karaoke pels nens i nenes.
    • Es sol·licita a la Comissió de Comunicació passar el comunicat d’agraïment de la festa per totes les xarxes socials, ja que només es va comunicar a través d’Instagram.

• Viabilitat compra cuineta aquest curs

El propòsit de la festa era la compra de la cuineta pel pati d’infantil, no s’espera que el total de la recaptació arribi per adquirir-la. L’escola ha ofert la possibilitat d’aportar part del pendent.

• Festa fi de curs

La Comissió de Patis s’ofereix a la Comissió de Festes per col·laborar i aportar idees de cara a la festa de final de curs.

COMISSIÓ D’EXTRAESCOLARS

La Comissió d’extraescolars anuncia que pel curs vinent s’oferiran 2 noves extraescolar: Cuina i Periodisme digital

Tot i que la nostra oferta d’extraescolars és extensa, i no tenim massa espais ni horaris disponibles, hem volgut incorporar alguna extraescolars més. Hem volgut fer l’enquesta a les famílies per veure quins interessos podia haver-hi. Van haver-hi unes 180 respostes i l’extraescolar més votada amb diferència a tots els cursos ha estat la cuina. Periodisme digital també té interès i s’han pogut tirar endavant. Pensem que són 2 propostes que ofereixen diversitat i no són estereotipades amb mirada de gènere.

D’altra banda, arran de la demanda de famílies d’anglès fora de l’escola, els preus que hi ha fora i que els últims anys amb l’anglès d’Àmbit no ha tirat endavant perquè s’ha percebut com a un anglès de poc valor, s’ha buscat una alternativa a l’anglès que oferíem fins ara amb Àmbit. En concret, s’està intentant tancar un acord amb l’acadèmia BKITH per donar anglès.

L’acadèmia BKITH està especialitzada en fer anglès a escoles. L’hem conegut perquè està a l’escola Progrés des de fa 2 o 3 anys, també a l’escola Bufalà, a l’escola Maristes Champagnat, a l’escola St. Andreu i també a l’institut La Llauna.

Els preus que ofereix són molt més econòmics que els que hi ha fora, és una acadèmia amb una estructura sòlida amb uns 300 monitors en plantilla, ofereix continguts propis amb una planificació de què han de fer cada dia.

La Comissió d’Extraescolars considera que a més de l’horari de tarda, hi hauria gran demanda a les hores del migdia. Es parlarà amb l’escola per tal de poder oferir tant l’horari de migdia com de tarda.

COMISSIÓ DE GÈNERE I INTERSECCIONALITAT

La comissió de gènere va fer un post pel dia de la dona de les llars, sobre la importàncies de les cures, qui les fa habitualment…

Dissabte 29 d’abril FAMPAS participarà en una concentració per les agressions sexuals a Badalona. La comissió de comunicació farà repost a les xarxes socials i es comunicarà per whatsapp a les famílies.

COMISSIÓ DE MENJADOR

La Comissió de Menjador informa que s’ha adquirit una nova nevera pel menjador, solucionant així els deficits que es van identificar a la darrera inspecció. Aquesta nevera s’ha adquirit gràcies a l’aportació d’Àmbit, d’un ingrés restant de l’antiga empresa de Menjador i de l’AFA.

FESTA DE FINAL DE CURS DE 6è

L’AFA sol·licita per escrit permís a l’ajuntament ja que a la festa de final de curs es vol:

• Fer una barbacoa
    • Finalitzar la festa a les 23:30h

El permís dependrà de la resposta de l’Ajuntament.