Llavors, relats digitals per la igualtat

Des de la Comissió de Gènere i Interseccionalitat de l’AFA de l’escola volem treballar per fer visibles les diferents desigualtats socials que són un obstacle per la llibertat d’oportunitats, i motivar infants i famílies en la reflexió i l’eradicació dels estereotips generats per aquestes desigualtats. Amb aquesta intenció, plantegem accions i activitats per construir models i relacions personals lliures de rols i discriminacions.

Per aquest motiu, us proposem un certamen de relats digitals enfocat a treballar les desigualtats de gènere, però també el racisme, el capacitisme, la lesbofòbia, l’homofòbia, la transfòbia, la xenofòbia i el classisme, amb l’objectiu de construir noves formes de viure en igualtat de drets i oportunitats.

No us perdeu el nostre vídeo de presentació: enllaç al vídeo

Per què relats digitals per la igualtat?

Volem centrar la temàtica dels relats en les desigualtats per fomentar la reflexió de les situacions d’injustícia social que més preocupen els nostres infants i joves, motivar la seva capacitat d’expressió personal i generar dinàmiques d’anàlisi entre la resta de l’alumnat i les seves famílies. Aquest projecte pretén donar una oportunitat d’expressió pública a les seves veus, fent possible a famílies i personal docent recollir les opinions i expressions de l’alumnat sobre temes personals i socials d’especial rellevància.

L’activitat que proposem destaca per la seva implicació educativa a nivell de competències comunicatives i audiovisuals, però també perquè permet treballar determinats valors, involucrant centre i famílies. Empatia, llibertat, justícia social, solidaritat o cooperació són valors morals importants, lligats al desenvolupament de competències socials que també es treballen a l’escola.

Per què el nom de “llavors”?

La paraula “llavors” llegida com “aleshores” ens parla d’una història contada, com un “vet aquí” o un “hi havia una vegada”. Però, llegida com llavor de planta, de flor o de fruit, ens parla del naixement i el creixement de la vida, dels pensaments i les idees, dels camins nous i dels valors. Amb aquest títol, la convocatòria que proposem ens parla d’històries i relats, de vida i natura, de creixement i valors.

En què consistirà aquest certàmen?

La modalitat de les obres serà un conte audiovisual en format digital.

Els relats hauran de tractar sobre una situació de desigualtat social relacionada amb el gènere, el racisme, el capacitisme, la lesbofòbia, l’homofòbia, la transfòbia, la xenofòbia, el classisme, o qualsevol altre aspecte que pugui generar desigualtat de drets, llibertats o oportunitats. Podran ser relats originals o adaptacions modernes de relats tradicionals amb la intenció de reflexionar i treballar els estereotips.

Les obres es podran presentar durant el mes de març, i hi haurà dues categories de premis per a cada cicle d’Educació Primària: premi al millor muntatge audiovisual i premi al millor guió original. Trobareu tots els detalls a les bases de la convocatòria que publicarem la segona quinzena de febrer.

No us perdeu els propers articles amb recursos i tutorials per inspirar-vos idees i animar-vos a
participar: ombres xineses, stop motion, titelles, i molt més!

Inventeu noves històries, feu un vídeo i apunteu-vos a Llavors!