Llavors, relats digitals per la igualtat – Bases del certamen

Ja podeu consultar les bases dels premis Llavors als millors relats digitals per la igualtat. Llegiu-les detingudament i animeu-vos a participar! Les podeu descarregar en pdf en el següent enllaç.

Els propers dies publicarem recursos i tutorials sobre diferents tècniques audiovisuals que podreu fer a casa, com ombres xineses, stop motion, titelles, foto-novel·les, diapositives i molt més!

BASES DE LA CONVOCATÒRIA

L’AFA de l’escola Jungfrau convoca un certamen de relats digitals per treballar les desigualtats i els estereotips. L’objectiu d’aquesta proposta és fer visibles les desigualtats socials, fomentar l’anàlisi personal de les situacions d’injustícia social que més preocupen als nostres infants i joves, motivar la seva capacitat d’expressió personal i generar dinàmiques reflexives entre la resta de l’alumnat i les seves famílies.

Aquest projecte destaca per la seva implicació educativa a nivell de competències comunicatives i audiovisuals, però també perquè permet treballar determinats valors, involucrant centre i famílies. Empatia, llibertat, justícia social, solidaritat o cooperació són valors morals importants, lligats al desenvolupament de competències socials que també es treballen a l’escola.

Modalitat i temàtica

La modalitat de treball serà conte audiovisual en format digital.

Els relats hauran de tractar sobre una situació de desigualtat social relacionada amb el gènere, el racisme, el capacitisme, la lesbofòbia, l’homofòbia, la transfòbia, la xenofòbia, el classisme, o amb qualsevol altre aspecte que pugui generar desigualtat de drets, llibertats o oportunitats. Podran ser relats originals o adaptacions modernes de relats tradicionals amb la intenció de reflexionar i treballar els estereotips.

Format i presentació

• El treball consistirà en un conte audiovisual en format digital.
  • El vídeo tindrà una durada màxima de 6 minuts, i es podran utilitzar diferents tècniques audiovisuals per fer-lo (gravació, stop motion, presentació, imatges en format de vinyetes, etc.).
  • Tots els treballs hauran de ser originals.
  • Es podran presentar en grup, sense nombre màxim d’alumnes.
  • Els treballs s’hauran d’enviar per correu electrònic a genere.afa@escolajungfrau.net indicant el títol de l’obra, la categoria a la que es presenta i el pseudònim de l’alumne/a o el grup. S’hi haurà d’incloure el fitxer en format audiovisual (.mov, .mp4, .avi, .flb, .wmv, etc.) o l’enllaç web del vídeo, i un fitxer en format .pdf amb el pseudònim i el nom de l’alumnat.
  • Termini de presentació: els treballs es podran enviar entre l’1 i el 19 de març de 2021.

Categories i Premis

Cada alumne/a participa en la categoria corresponent al seu curs: Cicle Inicial, Mitjà o Superior d’Educació Primària. Dins de cada cicle s’estableixen dues categories de premis: Premi al millor muntatge audiovisual i Premi al millor guió original. Els premis inclouran un guardó amb diploma de la categoria premiada i un lot de regals amb llibres, entrades de teatre i material escolar.

Inventeu noves històries, feu un vídeo i apunteu-vos a Llavors!