Uns altres horaris són possibles

La majoria d’escoles d’infantil i primària fan classe de 9 a 12.30 h i de 15 a 16.30 h. L’any passat, el govern català va plantejar fer classe de 9 a 12 h i de 14 a 16 h, de manera que s’escurçava i s’avançava l’hora de dinar, i s’avançava igualment mitja hora la finalització de l’horari lectiu. A causa de la pandèmia, es va posposar aquest canvi que, d’altra banda, ens podríem trobar de cara al curs vinent.

Des que vam publicar el post “Volem Jornada Contínua?”, hi ha hagut debats i xerrades online sobre la jornada escolar promoguts per associacions de famílies, ateneus i partits polítics. En aquell post plantegem una sèrie de qüestions habituals sobre la jornada contínua. Però, més enllà d’aquestes qüestions, ens agradaria conèixer com és el dia a dia en una escola on la jornada escolar no és com a la majoria d’escoles.

El pròxim divendres 26 de febrer podrem escoltar l’experiència de famílies de diferents escoles que fan uns altres horaris. Són escoles que formen part del pla pilot de jornada contínua de Catalunya. Normalment, la jornada contínua s’associa a fer classe de 9h a 14h, però veurem que hi ha certa flexibilitat en el seu funcionament. Revisarem quina és la situació dels horaris a l’escola, i quatre escoles ens parlaran de com funciona el seu menjador, de l’entrada relaxada, dels motius que els fan estar satisfets amb la jornada contínua…

Us convidem a veure la xerrada i a participar enviant-nos amb antelació els vostres dubtes sobre la jornada escolar.

La xerrada es farà via jitsi meet: https://meet.jit.si/uns-altres-horaris-son-possibles

Si voleu tenir més informació sobre la jornada escolar o resoldre dubtes, podeu fer-nos arribar un correu a jornadacontinua.afa@escolajungfrau.net.