Jornada Continuada. Informació i enquesta de l’aFFaC

La Jornada Continuada va prenent forma als municipis catalans, consolidant-se com una opció molt vàlida tant per a l’aprenentatge de l’infant com per a la conciliació familiar, en concret són 25 escoles que l’any vinent continuaran amb aquest horari i amb resultats molt positius.

Recordem que la Jornada Continuada no vol dir fer menys hores d’estudi o no tenir l’opció de sortir a un horari més tardà, com l’actual, i que això comporti més despesa per a les famílies. L’horari de la Jornada Continuada és el següent:

Amb l’horari continuat els nens que van a dinar a casa finalitzen a les 14h i els que es queden a menjador a les 16.30h; les activitats extraescolars s’inicien a les 16.30h com a l’actualitat.

Actualment la PLATAFORMA VOLEM JORNADA CONTÍNUA ha fet un pas endavant i s’ha constituït com a associació. Podeu trobar a la seva pàgina web tota la informació: www.educacioillibertat.org

L’associació es va reunir amb el Departament d’Educació el passat 20 de desembre i es va obrir una nova porta al diàleg per estudiar la possibilitat d’uns nous horaris. Es realitzaran més reunions properament, fet important ja que fins a data d’avui tot havien estat negatives.

Per demanar la Jornada Continuada s’ha de tenir consens dins de l’escola i el recolzament de l’Ajuntament de la població. A Badalona, en reunions anteriors l’Ajuntament s’ha mostrat obert a l’opció d’uns canvis d’horaris en el cas que una escola ho demanés i a poder fer-ne els tràmits.

A l’Escola Jungfrau hi ha un grup de treball on us podeu adreçar per a consultes i apuntar-vos per estar informats o col·laborar activament: moneducatiu.afa@escolajungfrau.net

Recordeu que també podeu visualitzar la xerrada informativa que es va organitzar des del grup de treball de l’escola sobre la Jornada Continuada amb informació, dubtes i testimonis de famílies que ja la realitzen.

Des de l’aFFaC (Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya) s’ha impulsat recentment una consulta a nivell de tota la comunitat educativa, podeu consultar-ne la informació en aquest enllaç: https://affac.cat/affac/la-jornada-escolar-a-debat/?portfolioCats=100. Per respondre l’enquesta per a Famílies d’Alumnes, accediu aquí: https://participa.affac.cat/processes/jornada-escolar/f/20/. Teniu temps fins el 3 d’abril!