Projecte Integrat de Salut i Educació Emocional (SEER)

Benvolgudes famílies,

En relació als exitosos tallers d’Educació Emocional iniciats el curs passat a 4t i 5è, us anunciem que aquest curs hem potenciat aquest tipus d’actuacions per millorar la gestió emocional i la resolució de conflictes.

Les hem fet extensives a tota a comunitat educativa amb un Projecte Integral: tallers dins les classes amb tots els infants, formació per al professorat i també per a les famílies.

Al llarg del primer i segon trimestre d’aquest curs es realitzaran 3 tallers amb format x2 a cada aula de P3 a 6è que signifiquen:

• Una reunió inicial amb els tutors/es.
  • 3 tallers a l’aula impartits per la formadora de SEER.
  • Material de consolidació perquè el tutor/a el pugui desenvolupar a la tutoria després de cada taller.
  • Una reunió posterior amb l’equip docent.

El format d’aquests tallers permet donar continuïtat als objectius pedagògics de l’escola i aconseguir la implicació de la canalla, tot mitjançant el treball dels tutors amb els materials de consolidació dins les classes.

El Projecte Integral també inclou 6 hores de formació al claustre per tal que els mestres tinguin més eines per treballar l’educació emocional i la resolució de conflictes. També, una sessió de 2 hores per a famílies ja que som part de la comunitat educativa i hem de treballar tots alhora per poder donar continuïtat a la feina feta a l’escola.

El proper dimarts 5 de febrer a les 20 h a la biblioteca de l’escola (entrada pel c/Agustí Montal) es farà el taller-xerrada d’educació emocional:

“Educar sentint, educar amb sentit”

INSCRIPCIÓ (tancada)

Els espais formatius per a mares i pares estan pensats com a espais tallers/xerrades on poder comprendre millor la dimensió emocional del nen/a, aportar amplitud de mirada envers el desenvolupament socioemocional dels nostres fills/es, i entrenar eines per a la consolidació de les relacions positives en l’acompanyament que fem al llarg de la vida.

Cada sessió esdevé una ‘Càpsula Emocional’ on:

• Prendre consciència de la rellevància de l’educació socioemocional per afavorir el benestar de l’infant i/o adolescent.
  • Entrenar les pròpies habilitats socioemocionals envers el nostre autoconeixement i les relació positives amb els nostres fills i filles.
  • Comprendre millor les capacitats emocionals dels nostres fills/es per poder treure’n profit en la promoció del benestar personal i familiar.