Resum de la reunió de l’AFA de Novembre de 2022

El dia 23 de novembre de 2022, es va celebrar la reunió mensual de l’AFA, en què es van tractar diferents temes relacionats amb l’activitat de l’associació. A continuació, es descriuen els més rellevants:

NOVA JUNTA DIRECTIVA

A la darrera assemblea ordinària van haver-hi les eleccions per renovar la  junta directiva que passa a estar formada per:

• President: Juan Diego Martínez
  • Vicepresidenta: Elisabet Pou
  • Tresorer: Manuel Montesinos
  • Secretària: Mireya Nieto

COMISSIÓ DE GÈNERE

La Comissió de Gènere està treballant en les properes dates:

• 25N – Dia de la no violència: s’ha adaptat el conte de la Bella i la Bèstia per treballar la prevenció de les violències masclistes amb els nostres fills i filles. Han fet un vídeo i es farà difusió per Whatsapp i web el mateix 25N.
  • Marató: s’està mirant si es pot fer un taller per col·laborar amb el dia de la Marató.
  • 11 de febrer – Dia de les nenes i la ciència: serà la propera data assenyalada on també es farà alguna activitat.
  • 8 de març: s’està parlant amb la comissió de FAMPAS per si aconseguim fer un blog de les escoles de Badalona a la manifestació.

COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ

La Comissió de Comunicació transmet tota la informació a les famílies a través de diverses vies:  posts al web de l’AFA, e-mails, Telegram, Facebook, Instagram, Twitter i Whatsapp.

Es reforçaran les comunicacions a les famílies via Whatsapp recordant les sessions de l’AFA mensuals i animant a totes les famílies a participar-hi.

COMISSIÓ D’EXTRAESCOLARS

• Vela del pati de primària:  la vela va ser instal·lada el passat mes d’octubre i ha estat retirada aquest mes de novembre. S’ha acordat retirar la vela durant els mesos d’hivern i tornar a instal·lar-la de maig a juliol i de setembre a novembre. Durant els mesos d’octubre i maig, degut als partits de futbol dels caps de setmana, és necessari treure la vela els divendres i tornar-la a posar els dilluns a primera hora. S’està parlant amb l’escola i AmbitEscola per tal que els divendres sigui AmbitEscola qui retiri la vela i sigui l’escola qui l’instal·li els dilluns.
  • Manca la instal·lació de les proteccions dels pals que es farà en les properes setmanes.
  • Les extraescolars de l’escola les gestiona l’AFA en 3 àmbits diferenciats:
    • Escola de Música del Palau
    • Piscina Municipal
    • AmbitEscola
  • A finals de curs passat es van fer jornades de portes obertes d’extraescolars d’AmbitEscola per tal que tots els alumnes de l’escola poguessin provar totes les diferents activitats.
  • Macedònia d’extraescolars: durant la jornada intensiva de juny es proposarà que a  l’hora de “casalet” (de 15:30h a 16:30h) els alumnes puguin tastar les diferents activitats que s’ofereixen a l’escola.
  • Extraescolars inclusives: des de l’AFA es segueix treballant per què totes les activitats extraescolars siguin inclusives per tots els nens i nenes de l’escola.

COMISSIÓ DE PATIS

La Ccomissió de Patis la formen 5 persones, entre elles professionals de l’educació.

• Visió dels patis escolars: fins fa uns anys els espais exteriors eren considerats només per esbarjo, però ara es considera que és una part de l’educació. Per tant, els patis han d’estar pensats perquè els nens i nens puguin desenvolupar les seves necessitats i aprenentatges a l’aire lliure.
  • La Comissió de Patis té diferents objectius:
  • Creació d’un grup mixt amb representació de l’escola i de les famílies per tal d’analitzar les necessitats educatives, recursos i temporització per adequar els patis de l’escola.
  • Prioritzar el pati d’infantil aquest curs ja que el curs passat es va fer quelcom al pati de primària. Les propostes inicials dels mestres de l’escola pel badiu d’infantil són: incloure troncs de fustes d’equilibris, canviar les rampes dels tobogans i afegir sorra.
  • Obrir nous canals de comunicació de la comissió amb les famílies, per exemple, a través de Whatsapp i posts, per tenir contacte amb les famílies i informar de temes com:
    • La visita de la comissió de tot el pati d’infantil i badius amb fotos i propostes.
    • Informació de la reunions de la comissió amb l’escola.
  • Disposar de caixes de lectura al pati de primària: s’ha contactat amb l’ajuntament per gestionar-ho.

MARATÓ

Els 2 últims anys la Marató s’ha realitzat en format online. Aquest any es recupera el format presencial amb una festa de la Marató i mantenint la rifa en format online que es farà el dia d’abans de la festa.

Divendres 16 de desembre és la data en què es preveu fer la festa de la Marató a l’interior de l’escola que aquesta any és sobre les malalties cardiovasculars. Es proposaran activitats relacionades amb aquesta temàtica amb la col·laboració la comissió de gènere i la colla gegantera.

COMISSIÓ MÓN EDUCATIU

L’ajuntament ens ha fet arribar el catàleg de cursos del Programa de Formació d’aquest curs, resta pendent analitzar-ho i fer la proposta de formació per aquest curs.

COMISSIÓ CASALS

S’està treballant en recopilar la informació de Micaquer i AmbitEscola amb la proposta de casal d’hivern.

COMISSIÓ FESTES

Aquest curs es recuperaran les festes presencials començant el 2023  amb la festa  de carnestoltes.