Resum de la reunió de l’AFA de Març de 2022

El dia 15 de Març de 2022, es va celebrar la reunió mensual de l’AFA, en què es van tractar diferents temes relacionats amb l’activitat de l’associació. A continuació, es descriuen els més rellevants:

APROVACIÓ ACTA FEBRER

Aprovació sense esmenes.

CASAL PRIMAVERA

La comissió de casals ja ha rebut la informació dels casals de primavera que serà de l’11 al 14 d’abril. Aquesta setmana es comunicarà a les famílies i es penjaran els cartells informatius:

• Casal de primavera d’Àmbit Escola es farà a l’escola Artur Martorell amb horaris i serveis habituals.
  • Casal de micaquer es faria a l’escola Jungfrau si surt un número mínim d’alumnes (aproximadament uns 15 alumnes) sense dinar ni tardes, si no es farà a l’escola Artur Martorell. La inscripció cal fer-la abans del 5 d’abril.

SUPORT A LA VAGA

L’AFA publicarà  el manifest del MUCE donant suport a la vaga.

FESTES

• Festa de fi de curs:  es revisarà la normativa covid referent a l’accés de les famílies als patis de l’escola i, si ho permet i amb les mesures oportunes,  es planteja la realització de la festa de fi de curs tal i com es feia abans de la pandèmia.
  • Festa del badiu: han convidat a l’AFA per participar a la festa del badiu del mes de maig. La comissió de festes creu que requereix implicació de les famílies i actualment no ho poden asumir.
  • Diada de l’educació pública: el dia 24 de març a les 18h es realitzarà la reunió informativa de la diada de l’educació pública.

CONSELL ESCOLAR

Les portes obertes van anar molt bé, es van fer tres grups de famílies interessades, aquest curs s’oferten 40 places degut a la reducció de places que s’ha implantat a p3 des del Departament.

Es va traslladar al professorat les propostes d’inversions que hi havia des de l’AFA. En concret la de les ombres està pendent que l’ajuntament ens doni l’últim ok.

Es va comentar el projecte de plaques solar de la diputació: ben valorat pel centre i plantejat a l’ajuntament. Estem pendents de valoració tècnica per continuar-ne parlant.

INVERSIONS

Les comissions presenten algunes propostes que s’han treballat:

• Ombreig de pistes: zona d’ombra a la pista de futbol de 80m2 amb la col·locació d’una vela tensoestàtica, permeable i desmuntable per import de 5.769€.
  • Estructura d’equilibri de troncs creuats:  estructura fixa de cinc troncs en equilibri pel pati d’infantil per import de 807€.
  • Insonorització del menjador: acondicionament acústic del menjador amb la instal·lació de plaques de diferents mides rectangulars i rodones que es situen al sostre del menjador i les parets per un import de 6233€.
  • Ukeleles i equip de so: en la línia que s’ha iniciat amb el projecte escola, es proposa acabar de completar el projecte ukeleles i equip de so mòbil que consta de 13 ukeleles més complements amb un preu aproximat de 445€ i dos equips de so mòbil de 300€ per poder realitzar activitats a l’exterior. S’emplaça a qué aquesta sigui una despesa d’una altra partida.
  • Porxo dret (Espai relax): 1 grada de fusta o 2 taules exteriors per import de 1.440€.
  • Pèrgoles amb tendal plegable pel vial per import aproximat de 7.736,50 i jardineres de fusta amb gelosia (305€ per unitat).
  • Porxo esquerre (espai moviment): mural, rocòdrom i cautxú per import de 3.500€.
  • Tipi i túnel de bambú amb jardineres pel pati d’infantil per import de 2.560€.

Aquestes propostes es treballaran prèviament amb l’escola perquè siguin de consens.

Es farà una assemblea extraordinària per tal de que les famílies votin les diferents opcions.

PASSWORD WEB

A l’última assemblea va sortir per majoria que les famílies volen que no es publiquin les fotos dels alumnes en obert  i que sigui necessari l’ús d’una contrasenya per poder-les visualitzar.

L’escola ha canviat la política de publicació de fotos a la web i publica un número més reduït de fotos seleccionades on surten els nens més de lluny, d’esquena o de perfil sense contrassenya. També, en alguns casos, es publiquen a través del classroom fotos i vídeos de les activitats.

Es sol·licitarà a l’escola que oficialitzi quina és la proposta de l’escola com a resposta a la votació de publicació de fotos amb accés restringit, entenent que el classroom és una eina ja instal·lada a l’escola que resol la demanda feta per les famílies.

El document d’’Autorització relativa als alumnes menors de 14 anys: ús d’imatges, publicació de dades de caràcter personal i de material que elaboren.” del departament d’educació, identifica de forma diferenciada si s’autoritza la publicació de fotos/vídeos a Internet sense accés restringit o a la intranet amb accés restringit. S’analitzarà si la normativa indica que és necessari que les famílies reafirmin l’autorització signant cada any aquest document o només quan el nen s’inscriu a l’escola.