Resum de la reunió de l’AFA de 22 Març de 2023

El dia 22 de març de 2023, es va celebrar la reunió mensual de l’AFA, en què es van tractar diferents temes relacionats amb l’activitat de l’associació. A continuació, es descriuen els més rellevants:

COMISSIÓ D’EXTRAESCOLARS

S’ha fet reunió amb Àmbit Escola per tractar les extraescolars pel curs vinent.

Àmbit ha facilitat la primera proposta de fulletó amb un missatge que continua en la línea de l’any passat per fer totes les activitats inclusives, no estereotipades i obertes.

Aquest curs, pel casalet de juny (de 15:30 a 16:30h), es farà macedònia d’extraescolars per fer activitats dirigides amb mirada de gènere on les activitats més estereotipades (futbol, dansa, etc.) les facin de forma conjunta nens i nenes.

Pel que fa a les extraescolars s’està treballant en afegir algunes activitats noves com són: cuina, roller dance, volley, periodisme, skate, etc. Es farà una enquesta a les famílies per veure les seves inquietuds.

Després de Setmana Santa es convocarà una sessió amb la Comissió d’Extraescolars, la Comissió de Gènere i les famílies de patinatge per tal d’abordar les diferents opinions referents a l’enfoc a l’extraescolar de patinatge.

COMISSIÓ DE GÈNERE I INTERSECCIONALITAT

El passat 8 de març, dia de la dona, es van fer 3 actuacions diferenciades:

• Taller de xapes i samarretes a l’escola amb molt seguiment per part de les famílies en què, potser, va haver-hi una sensació puntual de descontrol.
  • Berenar feminista de FAMPAS liderat per AFA Jungfrau.
  • Manifestació.

La Comissió de Gènere està molt contenta per la difusió i el resultat/seguiment del 8 de març. Es valora molt positivament la tasca realitzada per l’AFA en quant a col·laboració de totes les comunicacions, etc.

COMISSIÓ DE MÓN EDUCATIU

S’ha agendat la proposta de sortida en família a la tarda-capvespre a l’observatori de Tiana que ha estat un èxit de sol·licitud amb moltes famílies.

S’està treballant en la propera proposta del conte-taller “La Nit de les Sabates Màgiques” que vol promoure una mirada inclusiva, acollidora, que converteixi la dificultat en oportunitat, que abraci la diferència, reclamant que totes les persones poden aportar al nostre entorn, al barri, a la comunitat, al món.

COMISSIÓ DE CASALS

S’ha publicat la informació dels casals de setmana Santa.

COMISSIÓ DE PATIS

La comissió continua treballant en les estructures del pati d’infantil que es van acordar abordar amb el pressupost extraordinari:

• Troncs d’equilibri: es disposa d’un pressupost que inclou l’homologació per part d’un enginyer.
  • Estructures de tobogans: es va decidir canviar només les rampes i aprofitar les estructures actuals. Es va fer una valoració de reparació per import de 3.900 euros.

S’estan estudiant opcions alternatives com pot ser treure les 2 estructures de tobogans i posar una única estructura nova homologada  d’Albera model Garsa o la possibilitat de renovar 1 de les estructures i l’altre estructura mantenir-la però sense rampa (escales d’accés a l’estructura per ambdues bandes).

D’altra banda s’està treballant en una Festa de primavera i amb els diners recaptats poder, per exemple, renovar la cuineta del pati infantil.

Pel que fa a repintar les ratlles del pati de primaria es farà una proposta de participació de famílies i escola per un dissabte, on l’escola facilitarà el material.

La comissió continua treballant en reclamar a l’ajuntament (a través de l’escola) per tal que:

• es facin les actuacions necessàries per omplir de sorra el pati d’infantil
  • assumeixin la retirada de l’estructura del tobogan
  • l’empresa de neteja es faci càrrec de la neteja diària del pati d’infantil
  • etc.

CALENDARI

S’està treballant el calendari de celebracions de final de curs que satisfaci a tothom: festa del barri, festa d’estraescolars, festa de final de curs.

Properament es publicaran les dates.

FESTA DE FINAL DE CURS DE 6è

Festa de final de curs de 6è serà al pati de l’escola, estan acabant de tancar en quin format ho faran.