Resum de la reunió de l’AMPA de maig

El dia 18 de maig de 2017, es va celebrar la reunió mensual de l’AMPA, en què es van tractar diferents temes relacionats amb l’activitat de l’associació. A continuació, es descriuen els més rellevants:

ENQUESTES FINAL DE CURS

Es vol ver una sola enquesta (anònima) unificant les preguntes de les diferents comissions i, així, simplificar la recollida d’opinions i propostes de les famílies.

S’acorda enviar l’enquesta l’1 de juny per poder tenir les respostes abans de la propera reunió del 12 de juny i fer-ne una valoració

PATIS

Avui, s’han reunit amb el Comitè Verd i s’ha aprovat la reforma que s’havia proposat: modificar el rocòdrom, posar un armari per guardar-hi jocs, comprar les 3 taules de pícnic, que finament seran més grans del que s’havia previst, i també posar una pissarra (feta amb pintura) que ocupi tota un paret de sota el porxo (l’escola posarà els guixos). Es farà una crida per si algun familiar és del ram i  s’ofereix a allisar la paret. La intenció es tenir-ho fet abans que s’acabi el curs. El pressupost es calcula que serà de 1.500 € màxim.

Vistos els impediments administratius en que s’han trobat per reformar el pati, es planteja la possibilitat d’encarregar un projecte a Milanta, una empresa que té molta experiència en aquest sector i que coneix les normatives a aplicar. El projecte pels dos patis i els tràmits corresponents té un cost de 900€, a part hi haurà el cost de l’execució. Es pot comprar el projecte més l’assessorament i fer l’execució per la nostra banda o bé comprar el pack sencer, pel què aniria bé tenir una orientació del preu de l’execució. També, se’ls pot donar un límit de pressupost i que ens facin una proposta, així com dividir el projecte en varies fases i dur-lo a terme en diferents cursos.

De moment, s’han invertit 900€ en pintar jocs al terra, 1.500 € en la modificació detallada anteriorment, i si li sumem els 900€ del projecte de reforma pels 2 patis, encara queda un saldo de  1.700 € .

Han demanat un pressupost a una altra empresa però encara no l’han rebut.

MON EDUCATIU (família escola i formació de pares)

Aquestes dues comissions es coordinaran per preparar xerrades, tallers per famílies/alumnes/ mestres. En cas que sigui necessari i ho considerin oportú, també podran unificar pressupostos.

L’escola està d’acord en fer els tallers 2×2 (2 hores professionals + 2 hores tutor) però no el projecte integral ja que considera que per començar és massa ambiciós. De totes maneres, la cap d’estudis va semblar interessada en la formació dels mestres.

El projecte integral té un cost de 1.700 € i si es fan els tallers 2×2 a 12 classes i a part una formació pels pares/mares, el cost pujaria a 2.200 €. La formació arribarà a tots els alumnes però només als pares que hi estiguin interessats. Es pot preguntar a l’associació SEER si podríem començar pels tallers 2×2 i, si l’escola els valora positivament i els considera efectius, passar-ho al projecte integral.

Es demanarà que posin el tema de l’assetjament a l’ordre del dia pel proper consell escolar. Seria bo insistir en que estem interessats en el projecte integral. Per una altra banda, serà d’utilitat saber quants mestres hi estan interessats.

Pel que fa a la prevenció de l’abús sexual, de moment l’escola ha decidit que queda aturat. Independentment, es podrien buscar tallers per oferir a les famílies. Hi ha diverses ofertes per adults però és bastant més complicat trobar-ho per famílies, tot i que hi ha contes amb els que es pot treballar amb els nens/nenes (caldria que vingués un professional).

El departament d’educació té un servei d’assessorament que l’escola pot demanar en cas de necessitar-ho.

SOCIALITZACIÓ

Ja s’ha demanat la subvenció corresponent als quadernets pel proper curs. Encara estem pendents de rebre els diners de l’anterior; quan arribin es farà la devolució a les famílies. S’ha de demanar a l’escola que ens donin el llistat de llibres per poder fer la comanda corresponent al curs 17-18.

FORMACIÓ DE PARES

El proper dimecres 24, es farà la xerrada sobre esmorzars saludables. Ja s’ha enviat un email notificant-ho, ara es penjarà el cartell a la web/facebook i més endavant s’enviarà un whatsapp de recordatori. S’ofereix un servei de cangur gratuït que coincideix amb el joc conduït. Així doncs, només haurem d’assumir el cangur dels nens que no fan l’extraescolar i la mitja hora extra de tots els que es quedin fins el final de la formació.

TRESORERIA

La Indiana ens notifica que deixa el càrrec de tresorera. Farà el tancament d’aquest curs per presentar el resum de comptes a l’assemblea general ordinària i es posa a disposició per fer el traspàs a qui la substitueixi. S’utilitzaran els canals de comunicació habituals per fer una crida per cobrir el càrrec vacant.