Resum de la reunió de l’AFA de desembre 2017 i gener 2018

DESEMBRE 2018

El dia 14 de desembre de 2017, es va celebrar la reunió mensual de l’AMPA, en què es van tractar diferents temes relacionats amb l’activitat de l’associació. A continuació, es descriuen els més rellevants:

SOCIALITZACIÓ:

Es demana investigar si els llibres de lectura d’Educació infantil poden entrar dins la subvenció de socialització perquè tots els nens en puguin gaudir des de l’inici de l’escolarització. Els diners rebuts enguany es descomptaran de les quotes de juliol 2018.

CASALS:

El casal de Nadal allarga la inscripció per a augmentar-la.

PASTORETS:

S’ha comprat material per al vestuari i atrezzo dels Pastorets de 6è. Es passarà una quota de 2€ a les famílies 6è durant el mes de gener per a la socialització del material.

PATIS:

Es mostren els resultats de les enquestes sobre el pati desitjat que han fet els nens de primària. El mes demandat és ombra, cabanes i verd.

GENER 2018

El dia 24 de gener de 2018, es va celebrar la reunió mensual de l’AMPA, en què es van tractar diferents temes relacionats amb l’activitat de l’associació. A continuació, es descriuen els més rellevants:

PENYA 1930:

És una activitat adreçada a les escoles que fomenta els valors en l’esport a través del bàsquet, està enfocat als alumnes de  5è i 6è. Es pot fer la visita al pavelló olímpic o bé poden venir 2 jugadors a l’escola. Es traslladarà la proposta  a l’escola, ja que és en horari lectiu, per si els sembla interessant.

PALAU DE LA MÚSICA:

S’estan fent gestions per intentar oferir una extraescolar de música on es treballaria la part instrumental i l’expressió dels sentiments a través de la música. També, s’està buscant un dia perquè vinguin amb un combo a fer una demostració.

FAMPAS:

Tenen una proposta d’extraescolars sense ànim de lucre i preu assequible, la idea és començar per activitats artístiques. Si ens sembla interessant, hem d’estudiar els horaris i espais disponibles i valorar si és possible tirar-ho endavant.

MENJADOR:

El contracte amb Àpat 1998 SL acaba el 9 juny però seguiran oferint servei fins que s’acabi el casal d’estiu. Per fer la pròrroga i el concurs públic estem rebent assessorament per part d’un pare advocat, del president de FAMPAS i de les comissions de menjador de l’Artur Martorell i del Lola Anglada. Es farà una llista de requisits a complir, com per exemple : ràtio de monitors, títol de monitor de lleure, titulació de manipulador d’aliments, protocol per les al·lèrgies i intoleràncies…

PREMIS FAPAC:

Aquests premis són una manera de reconèixer la feina de les AMPA. Hi ha 3 categories diferents:  “tothom a l’AMPA”, “AMPA solidària” i “fem xarxa per l’èxit educatiu”. Hem de valorar si tenim algun projecte que s’hi pugui presentar

FORMACIÓ:

S’han demanat dos xerrades sobre assetjament a l’Ajuntament de Badalona i també estem en contacte amb un  psicòleg perquè vingui a parlar de l’autoestima, la sexualitat, i un tercer tema pendent de decidir. També s’està negociant un taller de música – teràpia en família.

PREVENCIÓ:

Per prevenir l’assetjament, l’escola ja ha contactat amb l’associació SEER per fer els tallers a 4t i 5è. I en el cas de la prevenció d’abusos sexuals, s’han comprat llibres per tractar el tema amb els alumnes.

ALTRES:

Es proposa aprofitar la festa de Carnestoltes per inaugurar la pissarra del pati.

Una mare proposa vendre samarretes identificatives de l’escola per utilitzar-les quan els alumnes van d’excursió.