La Guàrdia urbana parla amb les mares de la Jungfrau

En l’anterior post sobre dades de mobilitat de Badalona hem destacat les dades més rellevants de la ciutat perque en tingueu coneixement i perque tingueu una panoràmica sobre el tema. La nostra participació com a AFA jungfrau dins la comissió de camins escolars de la ciutat implica conèixer aquesta realitat de la ciutat de Badalona. Dit això, us explicarem una xerrada molt rica i molt propera que va tenir lloc ahir.

La unitat d’educació vial de la guàrdia urbana ??‍♀️??‍♂️ha visitat la nostra escola, en una xerrada molt especial adreçada a les mares (hem trobat a faltar la representacio masculina?) sobre els camins escolars al voltant de la jungfrau. Ens han avançat alguns resultats sobre l’enquesta de camins feta al mes de maig i que actualment estan analitzant des del departament de mobilitat de l’Ajuntament.

L’enquesta l’han respost uns 166 alumnes i llurs famílies. Les dades han posat de relleu que 148 acudeixen a l’escola a peu (som una escola força verda?) però han destacat que només 10 acudeixen sols i  d’aquests 2 amb amics.  Ens han explicat que podem posar en marxa un pedibus ( en breu penjarem l’experiència de Xàtiva). Amb les nostres aportacions de millores a l’entorn de l’escola, ens han comentat que faran un esforç tècnic des de l’Ajuntament per retornar-nos quines es podrien posar en marxa en un termini curt (p.ex. Canviar velocitat d’un semàfor o pintar un pas de vianant) i quines haurien de passar tot un procès de validació molt més lent (p. Ex. Instal.lació nou semafor o ampliacio de voreres).

Ens han demanat col.laboració  en la seva tasca educativa ja que cada curs fan tallers d’educació vial a 2n, 4rt i 6è  i reconeixen que hi ha una gran tasca a fer amb les families ja que els adults som grans exemples per als nostres fills i filles.

Ofereixen a l’AFA Jungfrau col.laboració per a treballar conjuntament sobre els nous camins que podrien inaugurar-se al octubre i ens ofereixen dues possibilitats: la primera mantenir xerrades com la d’avui i la segona fomentar que un grup classe esdevingui agent civic, alumnat especialment sensibilitzat, i traslladar a la resta d’alumnes els seus descobriments.

No obliden la col.laboració indispensable dels mestres en la educació viària i en el projecte de camins i ens han explicat que aquest curs va tenir lloc la prova pilot del Mobilona, festa de l’educació vial en horari lectiu, on hi van participar 7 escoles perque els mestres implicats formaven part de l’equip pedagogic que crea els materials d’educació vial i que té el reconeixement del CRP.  Ens conviden a participar en la del curs vinent però ens demanen que algun/na mestre/a estigui al grup de treball.

La xerrada va acabar amb uns materials sobre cadiretes infantils i un petit obsequi als assistents.

La comissio vol agrair públicament les vostres aportacions i felicitar-vos per la xerrada. Segur que repetirem.

Papis i mamis de la Jungfrau, els camins escolars seran una realitat a l’octubre 2018. Comptem amb tots i totes per millorar l’entorn escolar i oferir als nostres fills i filles una alternativa per acudir a l’escola que sigui divertida, amb més autonomia i en companyia i que alhora sigui un suport a les families que tenim necessitat de conciliar la vida familiar i laboral.

Acompanyeu-nos en aquest camí.

Comissió de camins escolars.