Ja tenim projecte per renovar els patis de l’escola!

Hola, famílies!

L’Equip de Patis de la Comissió Verda fa molt temps que no piula, però no ens hem adormit, hem estat fent la formigueta. Recordeu que abans de Nadal us vam passar una enquesta per qüestionar-nos quin tipus de patis volíem? Doncs amb totes les idees que vam extreure de les enquestes passades a les famílies, alumnes i mestres, l’empresa Milanta ha dissenyat un projecte a mida.

El voleu conèixer?

Aquí teniu la proposta que ens fan per reformar el vial, el pati de primària:

A grans trets, les propostes són aquestes:

• Emmarcar amb travesses de fusta la part dels arbres i recobrir-ho d’escorça de pi per tal de trencar amb l’homogeneïtat i duresa del ciment.
  • Aprofitar aquest espai natural per crear el que en diuen “àgores”, un conjunt de travesses disposades de tal manera que afavoreixin punts de trobada i relació entre els alumnes.
  • Convertir el vial en un passeig de pèrgoles discontínues aprofitant la reixa que separa el vial i les grades de les pistes poliesportives.
  • Col·locar jardineres disposades a la banda de la reixa per a plantar-hi entre altres coses, enfiladisses, que ens permetrien crear ombra a la pèrgola.
  • Posar travesses de fusta entre els graons de les pistes poliesportives per disminuir-ne l’alçada i així millorar-ne l’accessibilitat.

Aquí, podeu veure l’alçat de les pèrgoles:

I aquí, la proposta pel pati d’infantil:

L’empresa Milanta valora molt positivament aquest espai i ens proposa algunes idees:

• Espai de joc simbòlic (això ja ho tenim amb la nova cuineta)
  • Turó de sorra amb plantes i pedres per crear desnivells.

Com us podeu imaginar, estem molt contentes d’aquesta proposta però alhora som conscients que tenim un llarg camí per recórrer. Sabem que necessitem la complicitat de l’Administració per dur a terme la majoria de les propostes i, per això, hem iniciat alguns contactes. Estem en una cursa de fons però no defallirem!

Malauradament, aquest any ha sigut econòmicament complicat i no hem pogut portar a terme tot el que ens havíem plantejat en un inici. Tanmateix, ens ha servit per a esprémer la imaginació i pensar en alternatives més factibles. La nostra prioritat és millorar el pati de primària perquè creiem que és el que més ho necessita, per això, a curt termini esperem poder-vos ensenyar un tipi i una tarima de fusta que serveixi de teatret!

Per acabar, l’Equip de Treball de Patis de l’AMPA volem fer un agraïment públic al Martí Gallego, perquè sense la seva dedicació i entusiasme cap de les nostres intencions de renovar el pati s’hagués complert. Gràcies per les teves observacions, propostes i suggeriments i, sobretot, per les hores que has dedicat a fer que les nostres filles i fills puguin gaudir encara més del pati!