Comencem noves Llavors per la igualtat

Premis Llavors 2022

Des de la Comissió de Gènere i Interseccionalitat de l’AFA de l’escola volem treballar per fer visibles les desigualtats socials que són un obstacle per la llibertat d’oportunitats, i motivar infants i famílies a reflexionar per eradicar els estereotips que aquestes desigualtats generen. Amb aquesta intenció, aquest curs us tornem a proposar un certamen de relats digitals enfocat a treballar les desigualtats de gènere, però també el racisme, el capacitisme, la lesbofòbia, l’homofòbia, la transfòbia, la xenofòbia i el classisme, amb l’objectiu de construir noves formes de viure en igualtat de drets i oportunitats.

No us perdeu el nostre vídeo de presentació: enllaç al vídeo

Per què relats digitals per la igualtat?

Volem fomentar la reflexió sobre les situacions d’injustícia social que més preocupen els nostres infants i joves, motivar la seva capacitat d’expressió i generar dinàmiques d’anàlisi entre la resta de l’alumnat i les seves famílies. Amb aquest projecte podem treballar competències comunicatives i audiovisuals, però també educació en valors, involucrant centre i famílies. Empatia, llibertat, justícia social, solidaritat o cooperació són valors morals importants, lligats al desenvolupament de competències socials que també es treballen a l’escola.

Per què el nom de “llavors”?

La paraula “llavors” llegida com “aleshores” ens parla d’una història contada, com un “vet aquí” o un “hi havia una vegada”. Però, llegida com llavor de planta, de flor o de fruit, ens parla del naixement i el creixement de la vida, dels pensaments i les idees, dels camins nous i dels valors. Amb aquest títol, la convocatòria que proposem ens parla d’històries i relats, de vida i natura, de creixement i valors.

En què consisteix aquest certamen?

Per presentar-se a Llavors cal inventar una història o adaptar-ne una de clàssica i fer-ne un conte audiovisual en format digital; és a dir, gravar un vídeo.

Els relats hauran de tractar una situació de desigualtat social relacionada amb el gènere, el racisme, el capacitisme, la lesbofòbia, l’homofòbia, la transfòbia, la xenofòbia, el classisme o qualsevol altre aspecte que pugui generar desigualtat de drets, llibertats o oportunitats. Podran ser relats originals o adaptacions modernes de relats tradicionals amb la intenció de reflexionar i treballar els estereotips.

Les obres es podran presentar des de l’1 de febrer fins el 31 de març, i hi haurà dues categories de premis per a cada cicle d’Educació Primària: premi al millor muntatge audiovisual i premi al millor guió original.

Trobareu tots els detalls tot seguit a les bases de la convocatòria (2201 Llavors – Bases de la convocatòria).

El lliurament de premis serà el dijous 28 d’abril de 2022, Dia Internacional de les Nenes en les TIC.

No us perdeu els propers articles de la comissió amb recursos i tutorials. Aquest any volem inspirar-nos en algunes de les tècniques utilitzades al programa “Una mà de contes” del ClubSúper3: dibuixos i pintures, titelles de paper o roba, plastilina, joguines i altres objectes… Recursos i manualitats senzilles que podem fer a casa i que ens poden servir per il·lustrar i explicar la nostra història.

Inventeu noves històries, feu un vídeo i apunteu-vos a Llavors!

Amb la col·laboració de: